գլխավոր Իրադարձային Փորձագետը նշել է Լաչինի միջանցքին այլընտրանք՝ Հայաստանի հետ կապի համար

Փորձագետը նշել է Լաչինի միջանցքին այլընտրանք՝ Հայաստանի հետ կապի համար

Հնարավոր է ստեղծել Ղարաբաղը Հայաստանի հետ կապող նոր միջանցք. տարածաշրջանում արդեն կա ճանապարհ Քարվաճառի շրջանի միջով, բայց այն ավելի երկար է և կարող է պահանջվել տրանսպորտային հաղորդակցության անվտանգությունն ապահովող ռուս խաղաղապահների թվի ավելացում։ Լեռնային շրջաններում բոլորովին նոր ճանապարհ կառուցելը թանկ կարծենա և երկար ժամանակ կպահանջի, «ՌԻԱ Նովոստի»-ին ասել է Հետխորհրդային հետազոտությունների կենտրոնի ավագ գիտաշխատող Ստանիսլավ Պրիտչինը:

Ըստ Պրիտչինի, հասկանալի է Ադրբեջանի իշխանությունների տրամաբանությունը, որոնք, վերականգնելով վերահսկողությունը Լաչինի շրջանում, այժմ առաջարկում են նրանց ամբողջությամբ փոխանցել Լաչին քաղաքը:

«Ադրբեջանը կցանկանար վերադառնալ Լաչին, վերադարձնել փախստականներին այնտեղ, քանի որ Ռուսաստանի խաղաղապահների վերահսկողության տակ գտնվող այս քաղաքի միջանկյալ, տարանցիկ կարգավիճակը այնքան էլ չի բավարարում Ադրբեջանի ղեկավարությանը. նրանք առաջարկում են փոխզիջման տարբերակներ», – նշել է փորձագետը:

Նրա խոսքերով, «աշխարհագրական տեսանկյունից ամենակարճ երթուղին անցնում է Լաչինով, որը միացնում է Ղարաբաղն ու Հայաստանը»: «Եթե մենք դիտարկենք այլընտրանքային ուղին՝ Քարվաճառի շրջանի տարածքով, այն ավելի երկար է, և այդ պայմաններում երթուղին ապահովելու համար անհրաժեշտ կլինի տարբեր քանակությամբ խաղաղապահներ։ Բայց սա այն հարցն է, որը Ալիևը բարձրացնում է որպես բանակցային խնդիր, և թույլ կտա հետագայում քննարկել այս թեման»,- ասել է փորձագետը:

«Ինչ վերաբերում է Նախիջևանը Ադրբեջանի հետ կապող միջանցքին, ապա սկզբունքորեն ամեն ինչ գրված է նոյեմբերի 10-ի համաձայնագրում: Փաստորեն, միջանցք պետք է ստեղծվի, մոտավորապես նույն անվտանգության միջոցներով, ինչ Լաչինի միջանցքը, միայն Հայաստանի հարավային հատվածով և որը կգտնվի Ռուսաստանի Դաշնության սահմանային ծառայության վերահսկողության ներքո, որն ապահովում է Իրանի հետ Հայաստանի հարավային սահմանի պաշտպանությունը», – ասաց փորձագետը ՝ ավելացնելով, որ «այս ամենը նշված է համաձայնագրում և իրագործելի է»:

«Մենք պետք է նայենք, թե որքանով է ենթակառուցվածքը թույլ տալիս ապահովել նման երթուղի Հայաստանի տարածքով, այդ ճանապարհները դժվար թե լինեն կատարյալ վիճակում», – ասել է փորձագետը:

Միևնույն ժամանակ, ըստ Պրիտչինի, և՛ միջանցքը, որը կկապի Ադրբեջանը Նախիջևանի հետ, և՛ Հայաստանն ու Լեռնային Ղարաբաղը կապող նոր ուղին «տեսականորեն հնարավոր են»: